Mit kezdjünk a budapesti fizetős parkolással?

A fizető parkolást mindenki utálja, akinek autója van, de láttuk a járvány alatt, mivel jár, ha felfüggesztik: nem lehet parkolóhelyet találni. Elsősorban tehát ez egy forgalomszabályozási eszköz, aminek a részleteiről érdemes sokat beszélni: hol, mikor, kinek, mennyit kelljen fizetni, de ez az önkormányzat feladata.

Amiről nekünk, képviselőknek beszélnünk kell, az a gazdasági része: hiszen óriási pénz is van, és ahol ilyen sok pénz van, ott megjelenik a korrupció is. Sok év késéssel és a választási kampányra időzítve, de ma már az ügyészség is így látja, Zuglóban is. Kíváncsian várom ennek az eljárásnak az eredményét, viszont nekünk itt és most a megoldásról kell beszélnünk. 

Hogy értsék, milyen komoly ügy ez: Tarlós István 2019-ben 16 dolgot kért Orbán Viktortól azért, hogy elinduljon újra a főpolgármester-választáson, de miniszterelnök csak 15-re bólintott rá, azt mondta, a parkoláshoz senki nem nyúlhat, az ugyanis „kezelhetetlen politikai feszültséggel” járna. Nekünk egy ilyen ügyet kell megoldanunk, a lehető leghamarabb. 

A jelenleg, kerületi rendszereket meg kell szüntetni, a fennálló szerződéseket a törvény erejével érvényteleníteni. 

Összhangban a fővárosi önkormányzat elképzeléseivel meg kell teremteni az egységes budapesti parkolási rendszert. Ehhez módosítani kell az önkormányzati törvényt – ezt én kész vagyok az új országgyűlés megalakulása után azonnal beterjeszteni. 

Ez rengeteg érdeket sért, de meg kell csinálni, mert enélkül soha nem lesz rend! Természetesen úgy kell megoldani, hogy a kerületek továbbra részesüljenek a bevételből, hiszen nekik is vannak közlekedéssel kapcsolatos feladataik.

Az új rendszerben vissza kell szorítani a készpénzhasználatot: kártyás fizetési lehetőséggel, mobil applikációval, hasonló fejlesztésekkel – hosszabb távon pedig teljesen meg kell szabadulni a parkoló óráktól. 

Olyan rendszert kell fejleszteni, ami megmutatja, hol van parkolóhely, és ez alapján akár dinamikus árazást is lehetne használni (csúcsidőben drágább, azon kívül olcsóbb).

Külön kell kezelni a lakosság autóinak tárolását, egyes környékeken csak parkolási engedéllyel, hogy ne legyen P+R a lakóövezeti utcákból. 

Az építési szabályok változtatása: a belváros kivételével igenis az új építésnél mindig telken belül legyen megoldva a szükséges parkolás, ne az utcán! 

Nagyon fontos alapelvként le kell szögezni, hogy a parkolási bevételeket „pántlikázni” kell, vagyis kizárólag közlekedési fejlesztésekre lehetne felhasználni. 

Oszd meg, válassz platformot!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.