A közösségi médiában (ez nálunk elsősorban a Facebookot jelenti) még hallatszik az ellenzék hangja is, de a kép csalóka: néhány jól irányzott macskás/kisgyerekes/ételfotós poszttal el lehet érni néhány tízezer lájkot, de a Fidesz és a kormány messze előttünk jár, hiszen az erőforrásai gyakorlatilag végtelenek, így könnyedén túlkiabálnak mindenkit a közösségi térben.
A Facebook adatai szerint, az elmúlt két évben „Magyarország Kormánya” 234 millió forintot költött hirdetésekre, ami ebben a műfajban nagyon soknak számít (és ez az adatközlés még nem is teljes). Érdemes megnézni, az utóbbi hetekben mit toltak gőzerővel: a „vakcinainfó” és „konzultáció az újranyitásról”, egyenként sok százezres, összesen több milliós kerettel, legalább egy-egymillió embert elért, de összességében lehet, hogy több milliót is (érdekesség, hogy a kormány főleg a fiatalabbakra céloz a Facebookon, talán az idősebbeket más csatornán, tévében, rádióban is eléri). Az igazán meglepő, hogy februárban volt, hogy egyszerre futott a „nyitási konzultációval” egy olyan hirdetés, hogy miért nem érdemes egyelőre lazítani. Nyilván, minden célcsoport azt kapja, amit hallani szeretne.
Ha ehhez a rettenetes pénzügyi fölényhez még hozzátesszük a tervezett „Facebook-törvényt”, akkor elképzelhetjük, milyen erőviszonyok lesznek itt 2022-ben. Ha hatósági eszközökkel képesek lesznek bizonyos tartalmakat letiltani vagy azok elérését erősen korlátozni, tényleg semmilyen eszköze nem marad az ellenzéknek. Sajnos, az elmúlt években nem harcoltunk elég keményen a tisztességes játékszabályokért, így most ilyen helyzetben kell működnünk. 2022 után, ha sikerül nyerni, az elsők közt kell elfogadnunk a fizetett állami propaganda tiltásáról szóló törvényt!